I et konkurrencepræget marked er der behov for at kæde sit produkt sammen med en god historie for at vinde forbrugernes gunst. Og ideelt set er det ikke produktudbyderen selv, der er afsender på historien. I en virkelighed, hvor alle produkter promoveres som ”markedets bedste”, er forbrugerne naturligvis kritiske, og derfor er troværdighed et nøgleord, når det kommer til succesfuld markedsføring. Effektiv promovering kræver altså ikke bare en god historie, men også troværdige afsendere på budskabet.
Hos EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation både ved og har vi, hvad der skal til for at promovere et produkt eller en service på troværdig vis. Vi tilbyder et skræddersyet koncept af målrettede PR-aktiviteter og et stærkt netværk af medier og influencers, der sikrer, at produktet præsenteres for den rette målgruppe på en måde, så modtagerne rent faktisk får lyst til at anvende det.
I mange tilfælde skaber det gode resultater at lade medier eller influencers teste produktet. Men det er vigtigt, at det er den rette influencer eller det rette medie, der tester og bedømmer. I en tid hvor sociale medier får stadig større magt, og hvor alle og enhver kan blive ambassadører for et produkt, tager vi forbrugerens perspektiv alvorligt.