International turisme PR


Client: Regionförbundet i Kalmar län

01 | Challenge

Den svenske region, Kalmar län, ønskede at skabe vækst i turismesektoren ved at tiltrække flere gæster fra udenlandske markeder. Det overordnede mål var derfor at skabe opmærksomhed om regionerne Småland og Öland, hvilket ville bidrage til en stigning i bookinger og derved forstærke indkomst fra turisme.

På grund af demografiske ændringer er de sunde, velhavende, ældre mennesker over 50 blevet en mere interessant målgruppe for turistdestinationer, som vil skabe en stigning i deres antal af besøgende. Målgruppen af velhavende, uafhængige, kvalitetssøgende rejsende er især blevet vigtigt for regioner med en rig kulturarv og et naturlandskab som den østlige del af Småland, som er kendt for sine frodige skove, søer, kystområder, øhav såvel som svenske ikoner så som den verdenskendte forfatter Astrid Lindgren.

02 | Solution

Vi startede allerede i 2009 et samarbejde med regionsforbundet i Regionförbundet i Kalmar län. Det blev gjort for at positionere destinationen i Danmark, Tyskland, Norge og Holland med fokus på målgruppen sunde, velhavende, ældre personer over 50. Som et førende bureau for alle nøglemarkeder har vi støttet Regionförbundet i Kalmar län med PR, marketing, analyse, udover at agere deres pressekontor i de sidste otte år. Vi har blandt andre aktiviteter klassisk destinations-PR så som at arrangere presseture, journalistbesøg for medierepræsentanter, tilstedeværelse ved konferencer og nyhedsindslag.

I løbet af de sidste år har vi også udforsket mulighederne på online kanaler inden for destinations-marketing. Vi har inkluderet aktiviteter, som er målrettet efter et digitalt bevidst publikum gennem brand- og blogsamarbejde. Da autentiske oplevelser er blevet vigtigere og vigtigere for forbrugere, er vores hovedfokus på storytelling. Siden starten af samarbejdet i 2009 har EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation arbejdet tæt med repræsentanter fra det lokale turistsamfund for at udvikle nye tilgange til udvalgte målgrupper og markeder. 

03 | Result

I løbet af de sidste otte år har vi positioneret Småland og Öland på mediernes agenda på alle de udvalgte markeder, hvilket har resulteret i mere end 91 millioner oplag og en total reklameværdi på mere en 50 millioner DKK. Resultat er større interesse i regionen og en signifikant stigning i turisme i området. 

Dette er et godt eksempel på, hvor meget vi kan opnå, når lokale turistorganisationer går sammen med eksterne partnere på nye markeder. 

50 MIO

DKK in advertising value

91

Million Copies

Interested in this case?

Tim Kötting
Director Germany

+49 (0)40 68 91 62 707
tk@ehrenbergsoerensen.com