Visit Estonia


Client: Visit Estonia

01 | Challenge

Vi startede vores nuværende samarbejde med Visit Estonia, Estlands officielle turistråd, i 2021. Hovedmålene var at øge opmærksomheden på destinationen og plante et ønske hos svenske rejsende om at besøge landet.

Estland var, på trods af sin geografisk tætte placering på Sverige, en relativt ukendt destination for størstedelen af den svenske befolkning. I opstartsfasen af samarbejdet blev der foretaget en analyse, som viste, at 58% af svenskerne aldrig havde været i Estland, og at 30% ikke ville tage på weekendtur til Estland inden for den nærmeste fremtid.

02 | Solution

Vi tacklede udfordringen ved skabe en årsplan målrettet specifikke målgrupper med PR-aktiviteter som pressemeddelelser, presseture, presseevents og influencersamarbejder.

Et af de helt store højdepunkter i vores samarbejde var, da vi over en middag bragte Estland til Stockholm, hvor vi satte repræsentanter fra Estland i kontakt med en lang række redaktører, journalister og influencere i Sverige.

For at inspirere og nå ud til den rette målgruppe fokuserede vi på Estlands tre passioner og fokusområder: gastronomi, natur og kultur. Vi ville tydeliggøre Estlands nærhed til Sverige, mere specifikt til Stockholm, og vise Estland som den moderne, kreative og ekstraordinære destination fuld af kontraster, som landet er.

03 | Result

Siden 2021 er Estland blevet vist frem som rejsedestination i alle de store og indflydelses rige svenske rejse- og madmagasiner. Vi har genereret resultater i Vagabond, Svenska Dagbladet, Aftonbladet RESA, Gourmet, Gods och gårdar… og listen forsætter.

Over en etårig periode (fra 1. juli 2021 til 1. juli 2022) har vi opnået følgende resultater:

Rækkevidde (gennem offentliggjorte artikler i redaktionelle medier): 12.313.287

Estimeret annonceværdi (fra offentliggjorte artikler i redaktionelle medier) 529.028 EUR

Vi er stolte af at have hjulpet med at introducere flere svenskere til Estlands gastronomiske scene, natur og kultur og af at have været med til at styrke Estlands position som destination og brand på det svenske marked.

Udover de gode resultater er vi også tilfredse med det fantastiske samarbejde og partnerskab, som vi har opbygget med Visit Estonia.

”At arbejde med EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation har ikke kun gjort os mere synlige på det svenske marked. Det har også givet os et tæt samarbejde bygget på tillid og åbenhed fremfor prestige, hvilket har givet os mange nye indsigter.”
- Kadri Gröön, Head of International Media and Gastronomy at Visit Estonia.

Fotokreditering: Visit Estonia

 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com