Fransk aperitif marked i København
Client: Den franske stat
Client: Den franske stat
Danske forbrugere sætter pris på gastronomi, og København er i dag en af hovedsæderne, når det kommer til netop gastronomi og madoplevelser. Udfordringen var dermed at promovere fransk gastronomi og bekræfte mangfoldigheden i den franske madkultur på en uformel måde gennem et aperitif-koncept, der skulle ramme et stort antal af dansker.
Vi valgte at starte hos det mest besøgte og gastronomiske knudepunkt i København – Torvehallerne. Vi organiserede et fransk marked kaldet ’Apéritif à la française’. Et gratis, offentligt marked, som gav franske importører mulighed for at sælge deres kvalitetsprodukter til en interesseret målgruppe. Markedet lå placeret i et stort telt foran Torvehallernes bygninger, hvor udstillere, importører og distributører med franske produkter (vin, mad, øl, alkohol og andre relaterede produkter (knive, tallerkener, osv.) der illustrerede fransk ”savoir vivre”) kunne præsentere og sælge deres produkter.
På åbningsdagen for markedet var der organiseret et VIP-event, hvor journalister, officielle repræsentanter fra Frankrig og betydningsfulde importører var inviteret. Billeder af ’Apéritif à la française’ var placeret på og omkring teltet for at inkludere de forbipasserende. Eventen var også kommunikeret ud til en bred skare af mediesamarbejdspartnere (print, online, e-mail) fra Aller Media, Copenhagen Food, Madbillet og La France magazine. Pressemeddelelser var blevet sendt ud, og ligeså var der information om eventen på diverse sociale medier (Torvehallerne, Madbillet.dk, Dining Week, gastronomiske steder osv.).
Peter Esper Larsen
Head of Food & Wine in Denmark
+45 (0)24 615 903
pel@ehrenbergsoerensen.com