Afprøv SalzburgerLands sommersæson


Client: SalzburgerLand Tourismus

01 | Challenge

Traditionelt set er SalzburgerLand kendt for sin rige mængde sne og udsøgte skipister, og hvert år har danskerne og svenskerne 1,1 millioner overnatninger i SalzburgerLand. På trods af det er det ikke nogen overraskelse, at 73% af gæsterne fra Danmark og Sverige besøger SalzburgerLand i vintersæsonen, mens kun 27% rejser dertil i foråret, sommeren og efteråret.

For at åbne fleres øjne over for de andre sæsoner og promovere SalzburgerLand som en helårsdestination skabte EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation en sommerkampagne, der skulle sætte fokus på de mange aktiviteter og grunde til at tage afsted i de varmere måneder.

02 | Solution

For at vise de mange muligheder, aktiviteter og den smukke natur i foråret, om sommeren og i efteråret udviklede vi konceptet “THE OUTDOOR TEST”.

Kampagnen bestod af en gruppetur for otte danske influencere, som prøvede kræfter med nogle af de mange outdoor-aktiviteter i SalzburgerLands forskellige regioner som alpeyoga, vandring, E-biking og river rafting.

Ved at bruge influencere til at kommunikere om SalzburgerLand som en helårsdestination havde vi mulighed for at vise målgruppen destinationen på en mere relaterbar måde.

Udover influencerturen bestod kampagnen af en side på SalzburgerLands hjemmeside, otte opslag på den danske facebookside og et brand kiss mellem SalzburgerLand og Sport24, som kommunikerede om ”THE OUTDOOR TEST” på deres egne kanaler.

03 | Result

Sammenlagt genererede “THE OUTDOOR TEST” 60 opslag på Instagram med i alt 30,283 interaktioner og 645 Instagramstories. Sammenlagt resulterede influencersamarbejdet i 2,446,434 visninger. Herudover gav det strategiske samarbejde med Sport24 yderligere 261,216 visninger gennem kommunikationen på deres kanaler online og på sociale medier. SalzburgerLands brand fik desuden eksponering i Sport24s butikker i hele Danmark.

“Her I SalzburgerLand vil vi gerne takke EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation for det værdiskabende og vellykkede samarbejde! ESK støtter os på den bedst mulige måde, hvad angår aktiviteter som PR, events, forretning- og mediesamarbejder samt reklame. Især den personlige støtte og den vedvarende tilgængelighed lige så vel som det vidunderlige samarbejde får os til at føle at teamet hos ESK er vores højt værdsatte kollegaer. Vi planlægger at forsætte samarbejdet med ESK og øge opmærksomheden omkring SalzburgerLand yderligere på det danske og Svenske marked for forsat at være den foretrukne østrigske feriedestination blandt danskere og svenskere.”

- Yvonne Rosenstatter, Head of Market Management, SalzburgerLand Tourismus

​Fotokreditering: SalzburgerLand Tourismus

 

 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com