Positionering af Small Danish Hotels


Client: Small Danish Hotels

01 | Challenge

Den største, danske hotelkæde, Small Danish Hotels, med over 80 hoteller placeret i forskellige dele af landet ønskede at promovere sig selv som en kæde i stedet for at bruge deres marketingbudget på at promovere de individuelle medlemmer af kæden. De ønskede desuden at forstærke deres position som ekspert inden for rejser og markedstendenser.

02 | Solution

I tæt samarbejde med Small Danish Hotels udviklede EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation en et-årsplan for aktiviteter. Aktiviteterne skulle forstærke opmærksomheden om Small Danish Hotels som en relevant aktør inden for rejsetendenser. 

Vi skiftede fokus fra kommercielle nyheder og intensiverede i stedet produktionen af historier om tendenser med afsæt i tal fra rejsesæsonen og forskellige markeder.

03 | Result

Small Danish Hotels har succesfuldt positioneret sig som en rejseekspert i Danske medier. Small Danish Hotels og deres direktør bliver ofte kontaktet af journalister fra flere af de største, nationale dagsmedier for at give kommentarer om aktuelle turist-trends i landet. 

Det beviser, at de er blevet positioneret som eksperter på området. Den forstærkede position blev understreget i et portræt af direktøren i ”Børsen” omhandlende hotelkædens 35 års jubilæum. 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & CEO

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com