Småland og Öland: Mere end bare Astrid Lindgren – positionering af det sydlige Sverige som destination i Tyskland
Client: Visit Småland and Visit Öland
Client: Visit Småland and Visit Öland
Tysklands tætte placering på Sydsverige gør det til et vigtigt marked for regionen Småland og Öland. Destinationen havde brug for et lokalt lead-bureau til at hjælpe dem med at øge deres synlighed som en helårsdestination og øge opmærksomheden på, hvad destinationen har at tilbyde på det tyske marked.
For at nå disse overordnede målsætninger skabte EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation et altomfattende multi-channel koncept, som omfatter PR, marketing og online aktiviteter på det tyske marked.
På en kick-off-workshop med kunden definerede vi præcise målgrupper og temaer, som skulle være fundamentet for vores integrerede kommunikationsstrategi. Småland og Öland ville specielt gerne promovere fire forskellige hovedtemaer: Friluft/natur, familievenlige ferier, kultur og gastronomi med bæredygtighed som undertema. Hvert af temaerne havde specifikke målgrupper tilpasset passende kanaler.
Strategien inkluderede PR-aktiviteter som pressemeddelelser, presseture (individuelle og grupper), influencersamarbejder, et proaktivt pressekontor og samarbejder med andre brands. Blandt andet de digitale aktiviteter indebar strategisk planlægning, publicering af redaktionelt indhold samt community management på deres sociale medier. EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation har også oprettet en Instagramkonto, som de driver for Småland og Öland. Herudover er der blevet skabt online reklamer, som er blevet vist på sociale medier som Instagram, Facebook og Google med formål om at inspirere den tyske forbruger.
Småland og Ölands full-service-løsning på det tyske marked har skabt øget opmærksomhed om destinationen i Tyskland og ledt til følgende resultater på blot seks måneder:
Fotokreditering: Visit Småland og Visit Öland
Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør
+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com