Roadshow for Promote Iceland
Client: Promote Iceland
Client: Promote Iceland
Promote Iceland arbejder for at styrke Islands brand og omdømme, for at forbedre konkurrenceevnen for islandske virksomheder på udenlandske markeder samt for at tiltrække udenlandske investeringer og turister til landet. Turistindustrien har stor økonomisk betydning i Island, og den er vokset betydeligt gennem de seneste år. På trods af det, viser nordiske rejsebureauer ikke den ønskede interesse for Island, hvilket gør det udfordrende at opfylde deres vision om at tiltrække flere besøgende fra Norden året rundt og til forskellige dele af Island.
EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation foretog en analyse over danske, svenske, norske og finske rejsebureauer for at identificere Islands potentiale som en destination for rejsende fra andre nordiske lande og for at identificere den bedste fremgangsmåde til at øge besøgstallet og styrke relationerne med nordiske rejsearrangører.
Den kvalitative analyse viste, at rejsearrangører i alle markeder havde et ønske om at øge deres aktiviteter i Island og få mere viden om destinationen. Analysen konkluderede, at Promote Iceland havde potentiale til at udvikle et stærkere forhold til rejsebureauer og styrke dialogen med dem gennem et roadshow med besøg i de skandinaviske hovedstæder.
Vi organiserede et roadshow for Promote Iceland i Danmark, Norge og Sverige med workshops, hvor Promote Iceland og nogle af Islands største turismeinteressenter kunne styrke deres relationer med nøglepartnere og dele information om Islands turistattraktioner.
Mere end 50 aktører fra rejsebranchen på tværs af de tre markeder udtalte, at de fik ny viden om Island som destination, og at de ville opdatere deres produkttilbud.
Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør
+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com