Provence-vin når ud til mere end 1,9 millioner svenskere


Client: Vins de Provence

01 | Challenge

Så snart de første tulipaner springer ud, elsker svenskerne at sidde udenfor og sippe af et lækkert, køligt glas rosé. Det får os til at tænke på sidste års succesfulde rosékampagne. Da der er et omfattende udvalg af rosévin, ville vores kunde, brancheorganisationen for Provance-vine, gerne være i forbrugernes tanker gennem hele rosésæsonen.

02 | Solution

Vi sikrede et samarbejde med det månedlige vintillæg i Sveriges ledende nyhedsavis. Printede og online artikler så vel som nyhedsbreve portrætterede Provence som en roséregion, gjorde op med myter om rosévin og gav konkrete tips til vin og forslag til kombinationer med mad.

Læserne behøvede ikke at nøjes med at drømme sig væk til Provence, når de læste artiklerne. De kunne nemlig også deltage i en smagning med vine fra regionen, som blev afholdt i Stockholm.

03 | Result

Fra slutningen af april til slutningen af juni sikrede vi 16 publikationer med en rækkevidde på 1,9 millioner svenskere. Vi skabte en forbrugerrejse ved at være konsekvent til stede i en afgrænset tidsperiode for en defineret målgruppe.

På den måde formåede Provence at være i vinelskeres tanker gennem hele rosésæsonen. Vores kunde var vilde med kampagnens investeringsafkast, der var seks gange højere end det faktiske beløb brugt på kampagnen.

​Fotokreditering: Hervé Fabre_CIVP / Hervé Fabre_CIVP / SOWINE_CIVP
 

 

Interested in this case?

Peter Esper Larsen
Konsulent

+45 23 49 10 09
pel@ehrenbergsoerensen.com