Markedsaktiveringsuge for vine fra Oregon og Washington
Client: Oregon Wine Board & Washington State Wine Commission
Client: Oregon Wine Board & Washington State Wine Commission
Oregon Wine Board og Washington State Wine Commission havde en ambition om at møde Sveriges vigtigste medier og brancheinfluencere ansigt til ansigt på en fire-dages tur til Stockholm. Deres mål var at forstå markedet, skabe opmærksomhed omkring kvaliteten på vin fra Oregon og Washington, deltage i debatter og støtte salget på den lange bane. Vi tog udfordringen op og begyndte arbejdet.
For at klæde vores kunde på startede vi projektet med et webinar omkring det svenske vinmarked for de to brancheorganisationer og deres producenter. Deltagerne lærte om årsagerne til at investere i Sverige, de vigtigste interessenter, hvordan monopolsalget af alkohol fungerer i Sverige og omkring det svenske vinfænomen, som ingen uden for landets grænser kan udtale (Ring til os, hvis du har lyst til at høre mere om det).
Vi sammensatte en fire-dages tur til Stockholm, som var pakket med interessante events og diskussioner med Sveriges vigtigste journalister og branchefolk. Madeleine Stenwreth, en ud af bare tre Svenske Masters of Wine og en ægte fan af vin fra Oregon og Washington, var med som ledsager på hele turen.
Sammen tog vi rundt i Stockholm med et unikt line-up af vine og besøgte otte forskellige svenske importører på deres kontorer, hvor vi afholdt individuelle flash trainings. Indkøbere, salgsledere og brandmanagers var meget interesserede i at høre Madeleine snakke om vinene og i at deltage i diskussioner om svenske forbrugertendenser og hvordan OR- og WA-vine kan passe ind i disse.
For at tiltrække journalister afholdte vi en spændende smagning for medier med Madeleine som foredragsholder samt et møde med indkøberen for det amerikanske marked ved Systembolaget.
En uge pakket med medrivende diskussioner og uundværlige markedsindsigter.
Vores kunder mødte indkøberen af amerikansk vin ved det svenske alkoholmonopol, journalister fra mere end 20 medier lige så vel som otte vinimportører og deres 65 indkøbere, salgsledere og brandmanagers.
Peter Esper Larsen
Konsulent
+45 23 49 10 09
pel@ehrenbergsoerensen.com