Label Rouge fordoblede deres salg af kyllinger på kampagnedage


Client: Label Rouge

01 | Challenge

Vi elsker at tænke tilbage på denne succesfulde kampagne, fordi den er et eksempel på, at den rette strategi gør en forskel. Det så vi, da det franske kvalitetsbrand “Label Rouge” ville skabe øget opmærksomhed og salg af deres kyllinger. Promovering af fransk kylling i Sverige kan være indviklet, fordi svenske forbrugere har en tendens til at købe svensk kød.

02 | Solution

Vi besluttede at lægge et stort fokus på dyrevelfærd, da vi introducerede mærket til forbrugere, kokke og indkøbere. På grund af det milde klima i Frankrig kan gårdkyllinger gå frit rundt udendørs hele året med adgang til store arealer, hvor der er skygge fra træerne.

Det er en forskel, som man kan smage, og derfor var events med smagsprøver meget vigtige.

03 | Result

  • 170 kampagnedage på 40 salgssteder, hvor 60.000 forbrugere smagte Label Rouge og hvor i alt 180.000 blev eksponeret for kampagnen
  • Salg på kampagnedage fordobledes i de omfattede butikker
  • Events med smagsprøver, som nåede mere end 50 journalister, indkøbere og kokke
  • Influencermarketing-aktiviteter, der nåede ud til 350.000 foodies, og en online ”Cook A Long”, der blev set af 12.000 forbrugere
  • En printet B2B-kampagne med en rækkevidde på 1,2 millioner professionelle
  • Presseartikler med en samlet rækkevidde på 7,7 millioner mennesker

​Fotokreditering: Juliette Lalbaltry_Delphine Constantini_Label Rouge
 

 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com