At få danskere og tyskere med ombord


Client: Rederi AB Göta Kanal

01 | Challenge

 

 

Rederi AB Göta Kanal, grundlagt i 1869, tilbyder nostalgiske krydstogtoplevelser på Göta Kanal i Sverige. Det overordnede mål for rederiet var at øge bookinger fra tyske og danske rejsende, hvilket førte til vores mål om at øge opmærksomheden omkring de nostalgiske krydstogter i Danmark og Tyskland.

02 | Solution

For at sprede ordet om Rederi AB Gota Kanal og dets krydstogtprodukter skabte vi en kampagne, der bestod af pressemeddelelser, presseture og influencersamarbejder på begge markeder.

Målet med kampagnen var at skabe interesse blandt journalister og forbrugere med pressemeddelelser, som blev publiceret i flere print og online magasiner, aviser og branche medier. For at nå ud til kundens målgruppe med troværdige og dybdegående beskrivelser blev journalister fra Danmark og Tyskland udvalgt til presseture for at få førstehåndsoplevelser med krydstogterne. Det genererede mere autentiske 3-partsfortællinger, som blev publiceret i udvalgte medier og komplimenteret af indhold omkring de unikke krydstogter på sociale medier og online.

03 | Result

I 2023 skabte vi stor interesse fra rejsejournalister med vores pressemeddelelser, hvilket gav os mulighed for at sende journalister fra Politiken, Berlingske og Nordjyske Stiftstidende på presseture. Det resulterede i dybdegående artikler i danske medier, som portræterede oplevelsen ombord med nostalgisk charme og historie lige så vel som de idylliske omgivelserne, mens skibet langsomt sejlede igennem det svenske landskab.

På det tyske marked skabte vi blandt andet opmærksomhed på Instagram gennem et samarbejde med en passende influencer, som samlet set havde en rækkevidde på mere end 210.000 mennesker gennem samarbejdet. Influenceren viste oplevelsen ombord på den seks dage lange tur fra Stockholm til Göteborg gennem 96 stories, 12 posts, to reels og tre blogindlæg.

“Vi er meget tilfredse med vores samarbejde med EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation og resultaterne af deres arbejde. Kampagneaktiviteterne er fleksible og bliver tilpasset til vores fordel, når nye situationer og muligheder opstår. Vi ser frem til det forsatte samarbejde.”

- Fredrik Duveskog, Business Director hos Rederi AB Göta Kanal.

 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com