Udforsk Värmland i øjenhøjde med micro-influencere


Client: Visit Värmland

01 | Challenge

Det svenske turistråd Visit Värmland havde et ønske om at promovere Värmland som en skøn naturdestination i Sverige, Danmark og Tyskland, men udover dét ønskede de også at promovere alle entreprenørerne i Värmlands turismeerhverv, som er destinationens fundament. Ved at gøre det kunne kunden markedsføre regionen som en sommerdestination og forlænge turistsæsonen, hvilket var vigtigt. Den primære målgruppe var yngre, aktive og individuelle rejsende med interesse i outdoor-aktiviteter.

02 | Solution

For at nå den udvalgte målgruppe identificerede EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation cross border-synergier og skabte et influencer samarbejde med fokus på Visit Värmlands største markeder, Sverige, Danmark og Tyskland. Disse markeder er vores kernemarkeder, som vi er specialiserede i, hvilket også lægger op til en cross border-aktivitet som denne.

Fem influencere med fokus på friluft og aktiv livsstil blev udvalgt til samarbejdet og inviteret til at prøve naturoplevelser, overnatningsmuligheder og gastronomi i Värmland.

De influencere som var udvalgt til kampagnen var alle micro-influencere, der som regel har en højere engagement rate og følgere, som ser sig selv på samme niveau som influenceren – De stoler og identificere sig selv med influenceren.

Målet med turen var at give eksponering til forskellige stakeholdere på destinationen ved at dele inspirerende digitalt indhold på influencernes Instagram konti. På grund af influencernes egne brands, indhold og den genuine forbindelse til deres følgere, skabte denne aktivitet et højt engagement.

03 | Result

Cross border-influencersamarbejdet resulterede i en stor mængde indhold på Instagram og en gennemsnitlig engagement rate på 6,4, hvilket er højere end standard (1-5). Ved at bruge micro-influencere havde vi muligheden for at fremvise Värmland samtidig med, at vi gjorde influencernes følgere engagerede i turen og i Värmland som destination. Denne ene aktivitet skabte værdifuld eksponering og opmærksomhed for Värmland som en god destination for sommer- og outdoor-aktiviteter blandt en yngre målgruppe på de tre markeder.

Herudover skabte influencerne en række billeder til Värmland, som de kan bruge i andre markedsføringskampagner af destinationen. På denne måde har Värmland også fået et stort udvalg af opdateret og forskelligartet billedmateriale, der lever op til nutidens fotostandarder, som de kan bruge til marketing overfor målgruppen.

“Vi har haft influencersamarbejder før, men denne aktivitet har skabt synergier på alle de markeder, hvor vi, og EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation, er aktive. Det har gjort det muligt for os at optimere vores tids- og ressourceforbrug samtidig med at øge resultaterne – og det gælder ikke kun for os, men også for influencerne.”

– Jenny Nohrén, Kommunikationsmanager ved Visit Värmland.

​Fotokreditering: Visit Värmland
Visit Värmland / Roger Borgelid / Tommy Pedersen 
 

 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com