Multinationalt roadshow


Client: Costa Brava

01 | Challenge

På trods af at Costa Brava og Gironas pyrenæere er kendt som en klassisk feriedestination, manglede de stadig opmærksomhed i det finere segment – specielt på de udenlandske markeder. For at forstærke forståelsen af Costa Brava, som en attraktiv og tilgængelig kvalitetsdestination for kvalitetsbevidste rejsende, startede Costa Brava Gironas turistråd og EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation et samarbejde på det norske og svenske marked i 2015. Efter en succesfuldt første kampagne blev samarbejdet udvidet til det tyske marked i 2016.

02 | Solution

For at positionere destinationen hos det finere segment, fokuserede vi på specielle emner, som var relevante for segmentet, såsom gourmet, golf og MICE. Vi organiserede et roadshow på tre markeder, hvor repræsenter fra turistrådet, såvel som lokale gourmetkokke og andre regionale stakeholders fra både hoteller og wellness-ressorter, repræsenterede destinationen i en uformel atmosfære. 

Blandt de inviterede var både folk fra rejsebranchen, forretningslivet og tour-operatører. Roadshowet havde op til 60 deltagere i hver by og besøgte Stockholm i Sverige og Oslo i Norge i 2015 såvel som de tre store byer Bremen, Köln og Stuttgart i 2016.

03 | Result

Det multinational roadshow forstærkede opfattelsen af destinationen Costa Brava Girona i både Tyskland, Norge og Sverige. Det hjalp desuden med at positionere destinationen hos rejsebranchen, kunder og medier, hvilket muliggjorde attraktive samarbejdsmuligheder. 

Både deltagere og gæster ved roadshowet var meget tilfredse med set-up’et, da det tilbød en effektiv måde at komme i kontakt med både den lokale økonomi, organisatoriske stakeholdere og medierne samtidig med, at det var en interessant måde at lære noget om destinationen. Som et resultat er efterspørgslen af destinationen steget og opfattelsen hos det finere segment forbedret.

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com