Alsace Rocks!
Client: Vins D' Alsace
Client: Vins D' Alsace
Vinregion Alsace ønskede at styrke opfattelsen af Alsace-vine ved at introducere kampagnen ALSACE ROCKS til distributører og sommelierer. Med kampagnen ønskede de at få et nyt og yngre image ved at kommunikere Alsace-vinenes mangfoldighed til en mangfoldig målgruppe.
Som svar på denne udfordring udarbejdede vi en løsning, der involverede live-events med det formål at skabe en levende og karakteristisk atmosfære omkring Alsace.
Med ambitionen om at nå ud til en bred vifte af Alsace-elskere besluttede vi at planlægge og afholde to separate events i København - begge med fokus på, hvordan ’Alsace Rocks’!
For målgruppen Business-to-Business (BtB) arrangerede vi en interaktiv frokost, hvor otte producenter præsenterede deres Riesling-vine for en forsamling af sommelierer og journalister. Fokus var på at vise mangfoldigheden af de 13 jordtyper, der giver Alsace-vine deres unikke terroir, da Riesling kan smage helt forskelligt afhængigt af, hvor vinene dyrkes.
Senere samme dag organiserede vi et Alsace Rocks-arrangement på et andet trendy venue, som var specielt skræddersyet til unge vinentusiaster. Der blev smagt Crémant d'Alsace, Pinot Gris, Pinot Blanc, Riesling og Gewurztraminer, og deltagerne spillede rockmusik-bingo, spiste sushi til aftensmad og dansede til DJ'ens musik.
De to begivenheder af forskellig karakter var en klar indikation af mangfoldigheden i Alsace-vine såvel som i Alsace-vinelskere.
Kampagnen resulterede i:
Den anslåede rækkevidde for kampagnen var +820.000 mennesker.
35 fagfolk deltog i den interaktive frokost.
100 unge vinelskere deltog i arrangementet, og mange flere blev påvirket via eksterne kanaler.
Peter Esper Larsen
Konsulent
+45 23 49 10 09
pel@ehrenbergsoerensen.com