En 3-trinskampagne på det danske marked


Client: Visit Värmland

01 | Challenge

Turismeorganisationen i Värmland, Visit Värmland, ønskede at fremhæve innovation og bæredygtighed i hele regionens ferietilbud med deres IAV-projekt.

For at løse denne udfordring måtte vi udforme en kampagne, der kunne give Värmland opmærksomhed  blandt danskerne. Samtidig skulle kampagnen give os mulighed for at kommunikere om flere iværksættere, bæredygtighed og innovation i regionen, hvoraf mange kun havde ringe nyhedsværdi for et dansk publikum.

02 | Solution

For at imødekomme denne udfordring har vi designet en kampagne i 3 trin til det danske marked, bestående af:

1.En pressemeddelelse og en influencertur

I kampagnens første trin udsendte vi en pressemeddelelse i Danmark med fokus på et nyt innovativt cykeltelt, samtidig med at vi fortalte historien om hvor og hvad Värmland er. Vi planlagde også et influencersamarbejde for at vise denne nye cykel-trailer-ferie frem samt andre overnatningssteder i Värmland, hvor vi som en del af aftalen købte rettigheder til noget af det indhold, der blev produceret på turen.

2.Opfølgning på SoMe

Andet trin bestod af en opfølgningskampagne på SoMe, hvor vi har brugt det indhold, der er produceret under influencersamarbejdet, til at lave en contentplan med danske billedtekster. Värmland kan bruge indholdet målrettet mod et dansk publikum til at kommunikere om de forskellige iværksættere og interessenter i regionen.

3.Advertorial

Trin tre handlede om målrettet at nå ud til læsere med en advertorial i den landsdækkende avis Berlingske, hvor vi lod influenceren fortælle sin historie om besøget i Värmland, for at gøre det til en mere troværdig og personlig fortælling om Värmland.

03 | Result

I alt resulterede 3-trinskampagnen for Visit Värmland i:

Pressemeddelelsen genererede 6 artikler i danske medier og nåede ud til 126.000 læsere.

Influencersamarbejdet resulterede i alt i 5 opslag/reels og 95 stories på Instagram. Indholdet blev set 64.049 gange af unikke brugere, og indholdet blev interageret med 18.318 gange.

Annoncen i Berlingske slog alle sine benchmarks, og i kampagneperioden blev den læst 4.605 gange. 8 procent af læserne blev interesserede og klikkede på artiklens links.

SoMe-opfølgningen skal bruges til fremtidig promovering af regionen over for et dansk publikum.

”Denne kampagne var specifikt rettet mod det danske marked, hvor målet var at genbruge det skabte indhold på en ressourceeffektiv måde og dermed opnå en stærk synergieffekt. EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation udviklede en meget konkret tilgang til en 3-trinskampagne, der opnåede netop dette. Kampagnen gav os både stor synlighed på flere forskellige platforme og adgang til billed- og tekstmateriale, som vi vil drage nytte af i lang tid fremover.”

- Pernilla Bredberg, projektleder for Innovation & Grøn omstilling hos Visit Värmland.

​Fotokreditering: Sarah Green
 

 

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com