145.000 svenskere lærer at lave mad med søde kartofler


Client: Sweet Potatoes

01 | Challenge

 

North Carolina Sweet Potato Commission ville gerne arbejde med en influencer for at få søde kartofler på indkøbslisten hos flere svenskere. Denne case giver stadig inspiration til os i dag, fordi den viser, at selv store ting er mulige med et begrænset budget.

02 | Solution

I dag er søde kartofler tilgængelige i alle supermarkeder, men det betyder ikke, at de nødvendigvis er på den typiske indkøbsliste på samme måde som f.eks. æbler. Derfor besluttede vi os for at vise, hvordan man kan bruge søde kartofler i hverdagsretter på en nem og sjov måde. Fanny Lindkvist elsker søde kartofler, og med sin Instagramprofil @fannygrejar var hun den perfekte influencer til et samarbejde.

I en madlavningsvideo viste Fanny, hvordan man kan tilberede skiver af søde kartofler og opbevare dem. Senere samme uge lavede hun videoer med lækre og farverige retter, hvor hun brugte skiverne af søde kartofler.

03 | Result

Gennem sine to opslag og tre stories viste Fanny nemme opskrifter til 145.000 svenske Instagrambrugere.

De to opslag og tre stories skabte en forbrugerrejse, fordi de var spredt ud over en tidsperiode på to uger og sikrede, at målgruppen blev eksponeret over flere omgange.

Gennem et highlight under navnet ”sweet potatoes”, som for nyligt er blevet oprettet på Fannys Instagramprofil, har indholdet en lang levetid, og følgere kan også finde videoerne i fremtiden.

Fotokreditering: Fanny Lindkvist

 

Interested in this case?

Peter Esper Larsen
Konsulent

+45 23 49 10 09
pel@ehrenbergsoerensen.com