Hvad kan Folkemødet gøre for mig?


fredag, 5 september 2014

Det var udgangspunktet for det gå-hjem-møde, EHRENBERG Kommunikation afholdt torsdag den 4. september på bureauets danske kontor i Nyhavn. Inviteret var virksomheder og organisationer, der alle har en interesse i at få en smagsprøve på, hvad netop de kan opnå ved at være repræsenteret på næste års Folkemøde.

Blandt dagens inviterede oplægsholdere var blandt andre tidligere minister og ’Folkemødets far’, Bertel Haarder, Jørgen Jensen, kommerciel direktør for rederiet Færgen  samt Susanne Nordenbæk, chefkonsulent hos Dansk Erhverv.

Første taler på dagens program var tidligere minister og medlem af Folketinget Bertel Haarder, der som bekendt også kan skrive ’Folkemødets far’ på sit CV.

Bertel Haarder fortalte om baggrunden for Folkemødet, og hvad han som politiker har af erfaringer med de netværk og synergier, der opstår mellem politikere, virksomheder, organisationer og selvfølgelig borgere på Folkemødet.

Kommerciel direktør for rederiet Færgen, Jørgen Jensen fortalte, at Færgen har været med på Folkemødet siden dets start i 2011. Som deltagende virksomhed kan Færgen derfor om nogen forklare, hvad man som virksomhed opnår ved at være til stede på Folkemødet. Færgen har i alle fire år arbejdet sammen med EHRENBERG Kommunikation om planlægningen og eksekveringen af Folkemødet.

”Vi kan sejle færger, og det er vi gode til, men vi må også erkende, at et Folkemøde, det er en anden boldgade, end vi normalt begår os i,” fortæller Jørgen Jensen og fortsætter:

”Det er derfor vigtigt for os at få den rette hjælp til at ’brænde igennem’ på Folkemødet. Det altafgørende er at få det rette forum til vores budskaber, at have de rette deltagere og ikke mindst den rette facilitator.”

Susanne Nordenbæk, seniorkonsulent hos Dansk Erhverv fortalte om den strategi, Dansk Erhverv arbejder med på Folkemødet inden for turisme- og oplevelsesøkonomibranchen.

Seniorkonsulent hos EHRENBERG Kommunikation og tidligere minister Henriette Kjær gav et indblik i, hvordan EHRENBERG Kommunikation hjælper organisationer og virksomheder til at blive hørt og set blandt landets politikere og beslutningstagere.

Sidst – men ikke mindst - gav direktør for EHRENBERG Kommunikation, Allan Sonne Sørensen, ti skarpe bud på, hvordan man brænder igennem på Folkemødet 2015.

Rådene, der blev givet til dagens deltagere, var klare:

”Kom over på Folkemødet, brug Folkemødet – og begynd din planlægning i god tid!”

Interested in the news?