EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation køber den internationale koncern Sopexas nordiske bureauer
fredag, 3 april 2020
fredag, 3 april 2020
EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation ekspanderer i Skandinavien gennem opkøbet af det globale bureau Sopexas virksomhed i Danmark og Sverige.
Med virkning fra den 1. april overtager EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation Sopexas to filialer i Skandinavien. Sopexa er et globalt førende ’Food & Drink’-bureau, som er en del af den franske kommunikationskoncern Hopscotch Groupe med flere end 30 bureauer rundt om i verden. Opkøbet tilfører EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation en række nye kunder og medarbejdere med ambitionen om at skabe en nordisk one-stop-shop for kommunikation inden for Food & Drink. De nuværende Sopexa-medarbejdere bliver integreret i bureauets eksisterende teams i København og Stockholm.
EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation er et specialiseret bureau, som udover det fortsatte fokus på bureauets hovedområder transport og turisme, nu øger sit fokus på føde- og drikkevarer. Overtagelsen af de nordiske aktiviteter samt det internationale partnerskab med Sopexa giver de to bureauer mulighed for at tilbyde kunderne et udvidet team i Norden med stor ekspertise inden for kommunikation, et dybdegående kendskab til Food & Drink-sektoren samt et stærkt netværk af vigtige opinionsledere, medier og influencers.
”Opkøbet af Sopexa i Norden er et stort skridt for vores bureau og det første opkøb i vores snart 30-årige historie. Udover et fortsat fokus på vores centrale forretningsområder transport og turisme øger vi nu vores fokus på føde- og drikkevarer. Selvom vi forbliver 100% uafhængige, bliver vi samtidig eksklusiv nordisk partner i Sopexas globale netværk, hvilket vi har store forventninger til. Målet er at blive et veritabelt kraftcenter ikke kun for transport og turisme, men også for Food & Drink-kommunikation,” udtaler Allan Sonne Sørensen, Partner & CEO hos EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation.
De to bureauer har lignende ekspertiseområder, international orientering og kundecentrerede værdier og har arbejdet sammen for kunder i de senere år, hvorfor det officielle partnerskab er en naturlig forlængelse. På det tyske marked, hvor begge bureauer forsat er repræsenteret, opererer man uafhængigt, men i tæt samarbejde, når det giver mening.
”Ved at slå kræfterne sammen opbygger vi en meget stærk one-stop-shop til Food & Drink-sektoren i hele Skandinavien. Partnerskab er en reel win-win for både bureauer og personale, og ikke mindst for vores kunder, der vil drage fordel af et udvidet team med styrket ekspertise i denne del af Europa. Vi er meget begejstrede for partnerskabet,” siger Sopexa CEO Pierre-Franck Moley.
Om EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation
EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation er et internationalt kommunikationsbureau grundlagt i 1993 med kontorer i Danmark, Sverige og Tyskland. Bureauet tror på værdien af specialisering og er dedikeret til transport, turisme samt food & drink. Kernekompetencerne er public relations, strategisk kommunikation og public affairs på tværs af grænser i Nordeuropa.
www.ehrenbergsoerensen.com.
Om Sopexa
Sopexa er et internationalt kommunikationsbureau, der gennem 60 år har arbejder ud fra devisen ”Think Global - Act local”. I dag er Sopexa en del af koncernen Hopscotch Groupe. Sammen danner de HOPSCOTCH x SOPEXA – et internationalt netværk, der består af 31 nationaliteter på fem kontinenter. Sopexa udvikler og udfører kommunikationsstrategier for lokale myndigheder, institutioner, virksomheder og brands. Bureauet er førende inden for EU-finansierede kampagner med over 400 projekter gennemført over de sidste 12 år.
www.sopexa.com.
For yderligere information, kontakt venligst Allan Sonne Sørensen på as@ehrenbergsoerensen.com, +45 51 88 82 70 eller pressekontakt hos Sopexa i Frankrig, Ghislaine Plus på Ghislaine.plus@sopexa.com, +33 155 395 041.
Allan Sonne Sørensen
Partner & CEO
+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com