EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation indleder samarbejde med Visit Skåne i Danmark, Tyskland og Holland


mandag, 29 januar 2024

I 2023 oplevede Skåne et rekordhøjt antal overnattende gæster fra Danmark, Tyskland og Holland. For at styrke Skånes position yderligere på de udvalgte markeder, har Visit Skåne, der er Skånes officielle turistorganisation, indledt et partnerskab med EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation samt Kron Kommunikation og Gate2Marketing, der alle er specialiserede inden for destinationsmarkedsføring i deres respektive lande.

 

Den sydsvenske region, Skåne, oplevede i 2023 rekordhøje besøgstal fra danske, tyske og hollandske gæster. For yderligere at bidrage til den positive udvikling indleder Visit Skåne nu et samarbejde med EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation i Danmark og Tyskland, Kron Kommunikation i Danmark og Gate2Marketing i Holland.

Visit Skåne fokuserer på bæredygtig turismeudvikling og har en vision om at udvikle Skånes turisme mod at integrere bæredygtighedsprincipper i alle aspekter af deres arbejde. Turistorganisationen prøver blandt andet for at skabe balance i besøgstallene året rundt for på den måde at mindske belastningen af de mest besøgte områder og fremme en mere bæredygtig økonomisk vækst. Samtidig forsøger de at tiltrække et bredere publikum ved at fremhæve Skånes mangfoldige tilbud med alt fra naturturisme til gastronomi. Derudover fokuserer Visit Skåne også på at fremme gæstfrihed og lokalt værtskab for at styrke forbindelsen mellem besøgende og lokale. Denne tilgang har ikke kun til formål øge regionens popularitet, men også at sikre en ansvarlig og bæredygtig turismeindustri.

"Vi ser virkelig frem til at starte det fælles arbejde, som dette partnerskab indebærer, for herigennem at levere meningsfulde og bæredygtige turismeoplevelser, der ikke kun er givende for besøgende, men også har en positiv og langsigtet positiv effekt på vores lokalsamfund og miljøet," udtaler Alfred Wagenius, PR Manager hos Visit Skåne.

Fælles for danske, tyske og hollandske rejsende er, at de er tiltrukket Sveriges natur og af Skåne. Desuden holder tyskerne især af Skånes unikke kombination af kultur, historie og natur, mens danskerne mest kommer efter restaurant-, shopping- og golfoplevelser. Den lave svenske kronekurs har naturligvis også været en stærkt medvirkende faktor til den kraftige stigning i antallet af danske, tyske og hollandske besøgende i Skåne.

Partnerskabet blev indledt i januar i år for at fremme Visit Skånes indsats gennem innovativ PR og markedsføring. 

"På vegne af alle i partnerskabet vil jeg gerne udtrykke, hvor stolte vi er over at indlede dette samarbejde med Visit Skåne. Med vores solide ekspertise og erfaring i turismebranchen,  fysisk tilstedeværelse på de prioriterede markeder og et omfattende netværk af journalister og andre nøgleaktører, ser vi frem til at bidrage til at øge kendskabet til Skåne som en attraktiv og bæredygtig helårsdestination," siger Allan Sonne Sørensen, partner og CEO hos EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation.

Henvendelser fra medierne
Danske, tyske og hollandske journalister er velkomne til at kontakte Visit Skånes lokale pressekontakter hos EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation, Kron Kommunikation og Gate2Marketing. For hvert marked, kontakt venligst:

Danmark: Amalie Frøkjær-Rubbås på afr@ehrenbergsoerensen.com eller +45 268 336 61 og Anna Kron Boysen på akb@kronkommunikation.com eller +45 261 613 76.
Tyskland: Svenja Peters på sp@ehrenbergsoerensen.com eller +49 162 203 9905
Holland: Sophie Nyström på sophie@gate2marketing.nl eller +31 617 33 23 23 99

Om Visit Skåne
Skånes regionale destinationsselskab, Visit Skåne AB, skal styrke Skånes brand internationalt og fremme turisme- og eventbranchen. Dette omfatter initiativer for at tiltrække større events, kongresser, udstillinger og messer til Skåne. Derudover fokuserer Visit Skåne på at udvikle turisme- og eventindustrien i regionen med fokus på bæredygtighed og innovation, samt at forbedre kendskabet til og tiltrækningskraften af Skåne som en destination på internationalt plan. Visit Skåne AB ejes af Region Skåne Holding AB og blev etableret i 2023 gennem en sammenlægning af Tourism in Skåne AB, Event in Skåne AB og Business Region Skåne AB. For yderligere information:
https://visitskane.com 
https://corporate.visitskane.com/

Om EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation, Kron Kommunikation & Gate2Marketing
Tre lokale eksperter: EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation, Kron Kommunikation og Gate2Marketing samarbejder for at tilbyde fremragende og alsidige løsninger til kunder inden for turismebranchen. Med passion for branchen, lang erfaring og omfattende ekspertise sætter vi vores kunders destinationer på tyske, danske og hollandske rejsendes ønskelister.

Interested in the news?