1 bureau, 3 markeder og 20 års erfaring


onsdag, 22 oktober 2014

Som et særsyn i en hurtigt omskiftelig branche fejrer EHRENBERG Kommunikation sit 20-års jubilæum. Bureauet er vokset fra et one-man-firma til et cross-border bureau, der dækker tre markeder og huser 20 medarbejdere.

En klar forretningsidé, et stærkt netværk og en grundholdning om, at forandring ikke er noget, man skal frygte. Det er opskriften, EHRENBERG Kommunikation har anvendt for at komme i ligaen blandt de førende kommunikationsbureauer i Nordeuropa.

Året er 1994, og stedet er den tyske storby Hamborg. Den tidligere konsulent for politisk kommunikation og kampagner for CDU i Hamborg, Magnus Ehrenberg, beslutter sig for at oprette sit eget PR- og kommunikationsbureau. Fokus lægger han på transport, livsstil og turisme.

I løbet af de følgende to årtier løfter Magnus EHRENBERG sit én-mands firma til et full-service kommunikationsbureau med over tyve medarbejdere med base i Danmark, Sverige og Tyskland. I dag kan bureauet fejre noget så sjældent i branchen som et 20-års jubilæum, og den grundlæggende ide har dog ikke ændret sig – omdrejningspunktet er fortsat at kommunikere for virksomheder og organisationer i Østersøområdet.

”Jeg har altid haft fokus på en høj grad af specialisering,” siger Magnus Ehrenberg og fortsætter:

“Hos EHRENBERG Kommunikation er en af vores kernekompetencer, at vi kan tilbyde skræddersyende løsninger til alle vores kunder. Grundlaget for at kunne det er et innovativt og engageret hold af medarbejdere og naturligvis først og fremmest en stor kundekreds, som vi altid er klar til at gøre en ekstra indsats for,” siger Magnus Ehrenberg.

Mens bureauet både eksternt og internt har ændret sig meget gennem de sidste tyve år, så er det stadig den stærke kundeorientering, der står helt centralt for medarbejderne.

Konsulenterne hos EHRENBERG Kommunikation er specialiserede i at yde rådgivning, udarbejde strategier og at eksekvere disse med tilfredsstillende resultater for kunderne.

Specialiseringen inden for turisme, transport og livsstil løber som en rød tråd gennem bureauets historie. I dag strækker kunderne sig geografisk fra Grønland til Kroatien i kraft af turismedestinationer og på tværs af Nordeuropa via nogle af Nordens største færgerederier.  

Rækken af kommunikationstjenester er i dag meget bredere end i 1994: Klassisk rejse-PR, multi-channel kampagner og politisk kommunikation er blot nogle af tjenesterne i viften af effektiv kommunikation, som bureauet tilbyder.

”Det er som om, der for tiden er en tendens i Nordeuropa til, at kommunikationsbureauer giver kunderne hurtige løsninger med en ikke så langstrakt gennemslagskraft. Med vores geografiske tilstedeværelse og de individuelle kompetencer hos de ansatte er vi godt positioneret til at interagere som lead agency på tværs af grænser på en yderst effektiv vis,” siger Magnus Ehrenberg.

I 2014 har EHRENBERG Kommunikation desuden tilføjet aftaler med en række samarbejdsbureauer rundt om i Europa, der gør, at kunderne kan tilbydes en lang række muligheder for at nå bredt ud.

EHRENBERG Kommunikation er specialiserede i det danske, svenske, tyske, østrigske og schweiziske marked, mens samarbejdsbureauerne kan føre kampagner på bureauets vegne for kunderne i Norge, Finland, Polen, Holland, Storbritannien og Sydafrika.

Interested in the news?