Det går stærkt i medierne, og hvert sekund tæller. Ofte er der kun én chance for at levere sit budskab, og i visse situationer stort set ingen mulighed for at forberede sig, før journalisterne banker på døren. Derfor betaler det sig at være på forkant med begivenhedernes gang, blive skarp på sine budskaber og sætte sig ind i mediernes dagsorden. På den måde bliver forudsætningerne for et positivt møde med medierne markant bedre. At fremstå sympatisk, troværdig og kompetent i medierne kan være afgørende for et omdømme – både i krisesituationer og i den generelle kommunikation.

Vores medietræning klæder kursisterne på til mødet med pressen. Vi giver indblik i journalisternes dagsorden og styrker forudsætningerne for at levere budskaber skarpt og kontrolleret til både kamera, på telefon eller i debatter.

Mange af vores konsulenter har en journalistisk baggrund og skræddersyr altid træningssessionerne, så de matcher behovet hos den relevante virksomhed og den aktuelle situation. I træningsforløbet bliver kursisterne konfronteret med mediernes agenda og trænet i, hvordan pressen agerer. En tv-journalist gennemfører en række realistiske testinterviews – kritiske såvel som neutrale – og efterfølgende får kursisterne mulighed for at se egne præstationer igennem på video, inden næste interviewrunde begynder. Det er vores erfaring, at kursisterne flytter sig markant i løbet af medietræningen og tager en masse brugbare værktøjer med hjem. 

Kontakt

Tina Baungaard-Jensen
Head of PR Denmark & South Sweden

+45 41 28 10 01
tbj@ehrenbergsoerensen.com