Positionering af Small Danish Hotels


Client: Small Danish Hotels

01 | Challenge

Den største, danske hotelkæde, Small Danish Hotels, med over 80 hoteller placeret i forskellige dele af landet, ønskede at promovere sig selv som en kæde i stedet for at bruge for at bruge deres marketingbudget på at promovere de individuelle medlemmer af kæden. De ønskede desuden at forstærke deres position som ekspert inden for rejser og markedstendenser.

02 | Solution

I tæt samarbejde med Small Danish Hotels udviklede EHRENBERG Kommunikation en et-årsplan for aktiviteter. Aktiviteterne skulle forstærke opmærksomheden om Small Danish Hotels som en relevant aktør inden for rejsetendenser. 

Vi skiftede fokus fra kommercielle nyheder og intensiverede i stedet produktionen af historier om tendenser med afsæt i tal fra rejsesæsonen og forskellige markeder.

03 | Result

Small Danish Hotels har succesfuldt positioneret sig som en rejseekspert i Danske medier. Small Danish Hotels og deres direktør bliver often ofte kontakte af journalister fra flere af de største, nationale dagsmedier for at give kommentarer om aktuelle turist-trends i landet. 

Det beviser, at de er blevet positioneret som eksperter på området. Den forstærkede position blev understreget i et portræt af direktøren i det ”Børsen”, om hotelkædens 35 års jubilæum. 

Interested in this case?

Tina Baungaard-Jensen
Head of PR Denmark & South Sweden

+45 41 28 10 01
tbj@ehrenbergsoerensen.com