Promovering af Norges største sportsevent


Client: Arctic Race of Norway

01 | Challenge

Arctic Race of Norway, Norges største cykling- og årlige sportsevent, tiltrækker omkring 65.000 tilskuere og vises live i over 180 lande verden over. Som en klient hos EHRENBERG Kommunikation havde ARN brug for den rigtige medieopmærksomhed af flere grunde: Pressedækning er vitalt for at sikre nuværende sponsorer afkast, men også for at tiltrække nye sponsorater. Opmærksomeden fra pressen tiltrækker også et større publikum og motiverer lokale til at hjælpe med en fantastisk atmosfære under løbet. Presse skaber også en højere interesse for cykelsporten, hvilket er godt for ARN på lang sigt.

I 2016 agerede EHRENBERG Kommunikation pressechef for Arctic Race of Norway både før, under og efter løbet. I 2016 var Arctic Race planlagt samme tid som de Olympiske Lege i Rio og starten af en ny, engelsk Premier Legaue sæson, hvilket skabte konkurrence både i relation til Tv, men også i forhold til dækningen i de printede medier.

02 | Solution

Ud over at assistere ved mediedækningen under løbet, stod EHRENBERG Kommunikation også for indhold og distribuering til norske medier. Dette inkluderede research, interviews og at pitche til medierne. Indsatsen sikrede opmærksomhed om både ryttere, resultatet af løbet, sideløbende aktiviteter og sponsorer af løbet.

 

For at gøre det muligt var det vitalt med tæt samarbejde med sportsdirektører, agenter og cykelryttere ligesom at vide, hvad pressen fandt interessant ved løbet. Det var desuden vigtigt med tæt samarbejde med organisationen bag Arctic Race, for at finde ud af, hvilke historier pressen ville være interesserede i.

03 | Result

Fra den 1. januar til den 31. august blev der publiseret tæt på 3000 artikler om Arctic Race of Norway, som nåede ud til mere end 160 millioner potentielle læsere. Den estimerede reklameværdi var i nærheden af 13,4 millioner DKK. Alene under løbsugen blev mere end 1000 historier offentliggjort i medierne, hvilket giver en estimeret værdi på ca. 37 millioner DKK. 

13,4 MIO.

DKK in advertising value

3.000

Articles

Interested in this case?

Allan Sonne Sørensen
Partner & Adm. Direktør

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com